Пропозиції щодо підвищення соціальних стандартів на 2027 рік
Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів Данило Гетманцев ініціював суттєве підвищення базових соціальних стандартів у проекті бюджету на 2027 рік.
З 1 січня 2027 року заплановано встановлення мінімальної заробітної плати на рівні 12 000 гривень, мінімальної пенсії за віком – 6 500 гривень, а прожитковий мінімум на одну особу мають підвищити до 7 200 гривень. Для працездатних осіб цей показник складе 7 488 гривень, для непрацездатних – 5 832 гривні. Також передбачено забезпечення повної щомісячної виплати пенсій, призначених або перерахованих за рішеннями судів.
Ініціатива також включає перегляд допомоги малозабезпеченим сім’ям: рівень забезпечення прожиткового мінімуму пропонується встановити на 100% для працездатних та 150% для дітей, осіб з інвалідністю й тих, хто втратив працездатність. Крім того, планується збільшення виплат сім’ям із дітьми, зокрема:
- допомога у зв’язку з вагітністю та пологами до 7 000 гривень на місяць;
- виплати на догляд за дитиною до року до 8 000 гривень (для дитини з інвалідністю – до 12 500 гривень);
- компенсація “єЯсла” до 9 000 гривень (14 000 гривень для дитини з інвалідністю);
- виплата “Пакунок школяра” у розмірі 5 000 гривень.
Гетманцев підкреслив, що наразі держава не має достатніх ресурсів для одномоментного зрівняння соціальних стандартів з фактичним прожитковим мінімумом, проте наявні кошти мають бути спрямовані на їхнє максимальне наближення.
